برگزاری مراسم عزاداری از اولویت برنامه های دهه اول محرم 

برگزاری مراسم عزاداری از اولویت برنامه های دهه اول محرم 

تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اسدالله حسنی جاز گفت: از اولویت های اصلی برنامه های کانون در دهه اول محرم برگزاری مراسم عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی بود.

«اسدالله حسنی جاز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: از اولویت های اصلی برنامه های کانون در دهه اول محرم برگزاری مراسم عزاداری همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی و مداحی بود.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج افزود: به همین منظور هر شب با رعایت دستورالعمل های ستاد ملی مبارزه با کرونا، به مدت ۲ ساعت این مراسم برگزار شده و در بین عزاداران حسینی ماسک توزیع شد.

وی بیان کرد: به لطف خدا و با همکاری عزاداران، مراسم عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در دهه اول محرم با شور و شعور حسینی برگزار شده و اکنون نیز مراسم دهه دوم محرم به همین منوال در حال برگزاری است.

حسنی جاز عنوان کرد: در آستانه شروع دهه اول محرم با مشارکت اعضای کانون، پویش هر خانه یک پرچم اجرا شده و به همین منظور در مسجد، محله و خیابان های همجوار پرچم سیاه نصب شد که نمادی از عزاداری است.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج ابراز کرد: امسال به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، ایستگاه صوتی جایگزین، ایستگاه صلواتی شده و در این ایستگاه کلیپ هایی از مداحی و عزاداری پخش شد.

وی ادامه داد: همچنین در روز عاشورای حسینی با کمک اعضای کانون، مراسم تعزیه خوانی برگزار شد.

حسنی جاز اضافه کرد: علاوه بر این هم زمان با شب شام غریبان با مشارکت بچه های مسجدی کانون، شمع تهیه شد و بچه ها شمع در دست در کوچه ها و خیابان ها به راه افتاده و در سوگ مصائب حضرت زینب (س) مرثیه سرایی کردند.

مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون در دهه اول محرم پخت غذای نذری با رعایت کامل نکات بهداشتی و توزیع درب منازل عزاداران حسینی بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: ویژه برنامه های دهه اول و دوم محرم با هدف تعظیم شعائر الهی، ترویج فرهنگ عاشورا و انتقال پیام و درس های آن به همگان به ویژه به نسل های امروز در حال اجرا است.

پایان پیام/ 586